#0007 Muffin a čaj (recenze)


Název: MUFFIN A ČAJ
Autor: Theo Addair
Počet stran: 272
Rok vydání: 2018
Nakladatelství: YOLi CZ
ISBN: 9788075496751
Kategorie: Young adult / LGBT literatura
Kde jsem koupila: megaknihy.cz



Ukázalo se, že to nekonečný ležení k něčemu je. Konečně jsem se dostala ke čtení a hned v úterý jsem stihla přečíst najednou celou knížku a tou byla kniha Muffin a čaj :)

Musím se hned přiznat, že jsem neměla žádná velká očekávání. Knihu jsem viděla opakovaně na Instagramu a se samými krásnými recenzemi. A tohle mě většinou vyprovokuje ke koupi knihy, protože si chci ověřit, jestli je opravdu tak skvělá? Jestli se můj názor shoduje s tím, co zrovna "letí"? Jestli jsou recenze, které čtu a sleduju, upřímné?

Nedočkala jsem se žádného zklamání. Jsem vděčná všem, co zveřejnili své krásné názory o této knize a já si ji díky nim pořídila. Moje další váhání spočívalo i v neuvěřitelně nízké ceně. Knihu jsem pořídila za 158 korun. A k levným knihám jsem podezřívavá. Další otázka pro mě byla - young adult. Nikdy předtím jsem nečetla žádnou z nově vydávaných young adult knih. I jsem váhala, jestli na tenhle žánr nejsem stará (pfe, já nejsem stará na nic!).

A tady je rovnou první bod, u kterého bych se ráda zastavila. I přestože se jedná o YA literaturu, kniha na mě působí vážně dospěle. Obecně moc nečtu romantické knihy. Většinou na mě působí jako kýče - všechno je přehnané, vedené do extrémů, ději většinou chybí dynamika a konec příliš předvídatelný. Takovéto pocity jsem z této knihy rozhodně neměla.

RECENZE
Děj knihy se odehrává v Česku (pro mě hrozný nezvyk - česká jména a přijmení, české názvy měst,...) na střední škole, konkrétně na intru. Kniha je psaná střídavě z pohledů na dva hlavní hrdiny - Daniela a Kita. Daniel je vysoký blonďatý kluk z posledního ročníku, samotář bez přátel, kolují o něm po škole dost nejasné a zvláštní pomluvy, na okolí působí povýšeně a k tomu všemu pochází z bohaté rodiny. Oproti tomu Kit stejně starý, ale studuje o dva ročníky níž, je velmi komunikativní a přátelí se se svým spolubydlícím fotbalistou, důkladně studuje a moc rád kreslí. Daniel a Kit nikdy dřív neměli potřebu se spolu začít bavit, ale Daniel si začne všímat, co Kit prožívá a postupně spolu začínají trávit čas. Jak to může dopadnout, když se začne utvářet vztah mezi dvěma tak odlišnými lidmi?

Celkově byla kniha krásná - bylo v ní plno krásných myšlenek, důraz byl kladen na pocity a dialogy, ani ne tolik na hlavní děj. Nejvíce se mi líbilo to, jak čtenář měl celou dobu možnost vidět všechny nevyřčené věci, příčiny chování hlavních hrdinů a že se hlavní hrdinové opravdu chovali tak, jak by se nejspíše chovali ve skutečnosti - nic nebylo nucené a nepřirozené.

Jediné, co můžu a musím vytknout - ze začátku (asi 70 stran) jsem se docela ztrácela v tom kdo je Daniel a kdo je Kit. A i po zbytek knihy mi občas přišlo zmatené, jak poznat, jestli mluví Daniel nebo Kit.

Celkově jsem ale moc ráda, že jsem si ji pořídila, že jsem ji zhltla během jednoho dne a že díky ní mám úplně nový pohled na young adult literaturu a že si snad ještě někdy přečtu nějakou romantickou knihu... Jen teď asi tak aspoň rok romantické knihy nechci ani vidět. Díky téhle padl balíček kapesníčků. Moc jsem si přála, aby knížka dobře dopadla. Moc jsem se těšila, až ji dočtu a zároveň jsem věděla, že se bojím, že už ji dočtu. Bylo to moc krásné pojetí lásky.

Mé hodnocení: 95%

Jestli jste četli, podělte se se mnou o svoje názory :)
Vaše Špenátka



Žádné komentáře:

Okomentovat

Starší články