#0002 Rychleji mluvit nedokážu (recenze)

Název: RYCHLEJI MLUVIT NEDOKÁŽU
Autor: Lauren Graham
Originální název: Talking as Fast as I Can
Počet stran: 208



Rychleji mluvit nedokážu





Musím se přiznat, že nekoukám na žebříčky bestsellerů ani moc nesleduji webové stránky knihkupectví. Největší motivaci na to si přečíst knihu teď nacházím na instagramu. Pokud nějakou knihu vidím za ten den několikrát u různých uživatelů a u nich si přečtu, že byla fakt dobrá a stojíá za přečtení, zvažuju přečtení.
Takhle nějak to bylo i s Rychleji mluvit nedokážu. Když jsem na ni potom koukala v knihkupectví, říkala jsem si, že bych si ji vlastně asi taky ráda přečetla. Ale není to jen vymývání mozku, byla jsem ohromná fanynka Gilmorových děvčat. Myslím, že všechny série jsem viděla celkem aspoň třikrát. (Na marodění doporučuju!) A Lauren Graham myslím na roli Lorelai sedí. Myslím tím, když jsem četla knihu, připadalo mi jako by ji vlastně psala Lorelai.
Čtu v autobuse
Tak už jsme u samotného psaní... Kniha mi přišla krásně čtivá, lehké čtení, super do autobusu, ale byla by super i na lehátko k moři, nebo navečer do vany. Spíš takové volně poletující myšlenky trošku seskupené a hozené na papír. Nechybí vtípky, cynismus, sarkasmus, narážky na dnešní dobu a opravdové hodnoty,... Nemyslím, že by to bylo zase jen lehké hloupé čtení. Bylo tu mnoho momentů k zamyšlení, jestli opravdu žijeme životy tak, že na to budeme chtít vzpomínat...
Rozhodně nečekejte (a já naštěstí nečekala!), že kniha bude nějak přehnaně o Gilmorových děvčatech. Je to biografie Lauren Graham, kterou zajisté Gilmorova děvčata zasáhly (různě!), ale myslím, že její vyprávění ze začátků herecké kariéry a studia jsou mnohem zajímavější a že ona samotná jako osobnost je zajímavá i bez spojistosti s Gilmorovými děvčaty.

Úryvek z Rychleji mluvit nedokážu
Teď bych si jen dovolila takovou "citaci", která mě hrozně pobavila. Myslím, že se tím nedopustím žádného spoileru, ale opravdu jsem se i zasmála (i když bych možná měla plakat), když jsem si četla "v další části se prezidentka Hillary Clintonová (je teprve březen, takže jen hádám)..."

Jak jsem i zhodnotila celkově o knihách (moje filosofování o cenách knih a zda je kupovat je opravdu takový luxus...?), jsem ráda, že ji mám. Cena byla něco málo přes 200 Kč (jo! ještě že jsou stále knihkupectví, která zohledňují ISIC), což bych dala třeba za nový vydání Cosmopolitanu a Elle, či podobných časopisů, když už knihu srovnávám s lehčím čtení. Narozdíl ale od 90 stránek obrázků a 2 stránek brakového textu, kniha mi něco dala. Pobavila mě, asi ve dvou momentech vážně dojala, dohnala mě i k zamyšlení a myslím, že se do ní ještě někdy podívám.

Co bych jen ráda ještě nakonec vyzdvihla je pasáž, kde Lauren popisuje, jak psát (knihu/povídky/román/projekt/...to je fuk), jak si vést deník atd. Tvůrčí psaní a vedení deníku je možná vážně důležité. (Obvzlášť až se jednou stanete slavnými, budete psát biografii a budete se snažit najít nějaké použitelné materiály!) A zde je hezky uvedené, jak vlastně není zas takové terno sedět před počítačem celé dny a nutit se psát (ačkoli vás bude rozptylovat plno věcí a vy budete radši čistit celou koupelnu kartáčkem na zuby) ale dát si hodinu denně, kdy se budete soustředit jen na práci, může bohatě stačit.

Více už nechci prozrazovat :)
Doporučuji k přečtení.
Hodnotila bych tak 80%, ne více, protože ne, neobohatí to Vaši hlavu o nějaké hluboké důležité myšlenky, je to spíš jako číst blog nebo časopis.
Dejte vědět, zda jste četli a co na ni říkáte :)
Půltvář
Vaše Špenátka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Starší články